Spoedlijn binnen openingstijden
Tijdens onze openingstijden staan we voor u klaar als er een kroon of vulling is uitgevallen, uw tand of kies is afgebroken of als u last heeft van ontstoken tandvlees of kiespijn. We zullen u dan zo snel mogelijk helpen, indien mogelijk nog dezelfde dag.

Voor spoedeisende situaties is de praktijk gedurende openingstijden bereikbaar op +31 (0)78 69 18 487

Spoed

Spoedlijn buiten openingstijden
Heeft u met spoed een tandarts nodig buiten onze openingstijden?

Neem in dat geval contact op met:
Dental365
Johan de Wittstraat 304
3311KK Dordrecht
+ 31 (0)78 20 05 000
7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar

Deze dienst is er alleen voor ernstige klachten zoals onhoudbare kiespijn, een uitgevallen tand, een afgebroken kies of een nabloeding. Over het algemeen heeft u eerst telefonisch contact. Zo nodig wordt u doorverwezen naar de tandarts van Dental365. De behandeling beperkt zich tot het strikt noodzakelijke. Voor eventuele vervolgbehandelingen wordt u naar uw eigen tandarts verwezen.

• Afgebroken tand: Bewaar het stukje of alle stukken in een bekertje water en ga zo snel mogelijk naar de (dienstdoende) praktijk. De tandarts bekijkt of het afgebroken deel kan worden teruggeplaatst.

• Tand eruit: Een uitgevallen melktand hoeft nooit meer terug. Een tand van een blijvend gebit moet u zo snel mogelijk terugplaatsen. Wanneer de tand schoon is, houdt u de tand vast bij het witte gedeelte en probeert u de tand terug te plaatsen in de holte. Wanneer de tand vies is, stop die dan in een beker met melk, of wanneer u geen melk heeft, in uw mond onder de tong of tussen uw wangen en tandvlees. Zorg ervoor dat de tand niet droog wordt en desinfecteer de tand niet.

• Losse tand: Als door een ongeval een of meerdere tanden los staan, kunt u er het beste van afblijven en zo spoedig mogelijk naar de tandarts gaan.

Tips bij ongevallen